Asiakaskohtainen alennus ja vakiokate

 

HUOM! Löydät viimeisimmät Jet-ohjeet tämän linkin kautta: https://intercom.help/ecomjet/fi

 

Asiakkaan alle voidaan tallentaa asiakaskohtainen alennussääntö ja/tai vakiokate.

 

Alennussäännön luominen

Lisää aluksi alennussääntö kohdassa Asetukset > Tuotteet ja työkalut > Tuotealennukset.

 

mceclip0.png

 

Lisää uusi alennussääntö kohdasta "+UUSI ALENNUSSÄÄNTÖ". Toiminnosta muodostuu uusi rivi, johon täydennetään alennussäännölle Nimi, Alennusporras sekä Tila.

Esimerkki: Kate % > 40 / Alennus 10% -> jos kate on yli 40%, annetaan 10% alennus

mceclip1.png

 

Saat tallennettua alennussäännön kuvassa näkyvästä tallennuspainikkeesta. 

mceclip4.png

Kun alennussääntö on lisätty onnistuneesti, näytön oikeaan reunaan tulee ilmoitus "Tallennus onnistui". 

mceclip3.png

 

Alennussäännön lisääminen asiakkaalle

Kun alennussääntö on luotu, lisää alennus asiakkaan taakse kohdasta  Asiakkaat > Valitse asiakas > Tuotehinnoittelu & alennukset 

 

mceclip5.png

 

Tallenna muutokset näytön oikeasta yläreunasta.

 

Alennuksen poistaminen yksittäiseltä tuotteelta

Jos haluat, että alennus ei koske jotain tiettyä tuotetta, voit merkitä tuoterekisteristä alennukset pois kyseisen tuotteen kohdalla.

1. Avaa tuotteet & toimittajat alta tuotteet

2. Valitse haluamasi tuote

3. Laita täppä kohtaan 'Poista tuotealennus käytöstä' ja tallenna

mceclip0.png

 

Vakiokate

Mene asiakasrekisteriin. Avaa asiakas, jolle haluat luoda vakiokatteen. Alhaalla kohdassa 'Tuotehinnoittelu ja alennukset' löytyy kohta Vakiokate. Voit lisätä siihen vain kyseiselle asiakkaalle tulevan vakiokatteen.

 

Tällä hetkellä vakiokate toimii vain riveille, jotka lisätään laskulle tai työmääräimelle suoraan tuoterekisteristä. Vakiokatetta ei tule ostolaskulta siirretyille riveille.

Luotu: Päivitetty :