Työkulukirjausten asetukset / käyttöönotto

Ecom Jetin työkulukirjaukset ovat työmääräimelle tai projektille tehtäviä työ- tai matkakirjauksia, jotka voidaan laskuttaa asiakkaalta, kohdistaa projektin kuluksi ja siirtää myös palkanlaskentaan.

Jotta saat työkulukirjauksen käyttöösi, pitää sinun:

  1. Luoda järjestelmään käytettävät palkkalajit
  2. Luoda palkkalajeja vastaavat tuotteet
  3. (Kytkeä palkkalajit tuotteisiin)

Palkkalajien lisääminen

Luo ensin käytössänne olevat palkkalajit Asetukset -> Palkkalajit-osiossa. Varmista tarvittaessa käytettävät palkkalajit ja niiden oikeat koodit palkanlaskijalta.

Palkkalajeille tulee syöttää numero, nimi, sekä palkkalajin tyyppi (esim. aika tai korvaus). Syötä myös palkkalajin kulu ja sivukulu, joita käytetään projektin kululaskennassa. Korvaus-tyyppiselle palkkalajille ei määritellä sivukulua.

 

mceclip1.png

 

Kun kaikki käytettävät palkkalajit on syötetty, voidaan ne kytkeä tuotteisiin laskutusta varten.

Muista tallentaa rivi Hyväksy-painikkeesta.

 

Palkkalajia vastaavan tuotteen lisääminen

Katso ohje Oman tuotteen lisääminen.

 

Palkkalajien kytkeminen tuotteisiin

Voit tehdä jokaiselle henkilölle oman palkkalaji -> tuote -kytköksen. Tuotekytkös kohdan voi jättää tyhjäksi, jos kulua ei veloiteta asiakkaalta.

  1. Mene kohtaan Asetukset -> Palkkalajit
  2. Paina kynän kuvaa siltä riviltä, johon haluat tuotekytköksen lisätä
  3. Lisää tuotekytkös kohdasta "+ LISÄÄ TUOTEKYTKÖS"
  4. Hae aiemmin luotu palkkalajia vastaava tuote listalta ja tallenna rivi
  5. Määritä Henkilöt alta kenelle haluat kytköksen tehdä. Muista kytkeä kaikki palkkalajit kaikille henkilöille, jotka niitä tarvitsevat.

mceclip2.png

mceclip3.png

 

Sinulle ei ole määritelty palkkalajia

Mikäli ohjelmisto antaa alla olevan virheilmoituksen tarkista, että palkkalajit on lisätty asetuksissa ja palkkalajien taakse on kytketty henkilö.

 

mceclip4.png

 

Työkulukirjausten käyttö

Kts. Työkulukirjausten käyttöopas

 

 

Luotu: Päivitetty :