Finvoice -verkkolaskutus

Kun verkkolaskuoperaattorinasi toimii pankki tai jokin muu operaattori kuin Maventa, sähköiset laskut lähtevät Finvoice -aineistona Ecomista.

1. Tee sopimus operaattorisi (esim.pankin) kanssa ja ilmoita, että sähköinen laskuaineisto lähtee Finvoice-muotoisena.

2. Merkitse operaattorilta saamasi Finvoice -tunnukset Ecomiin: Ohjelmat -> Laskutus ja myyntireskontra -> Laskutus- ja myyntireskontraoletukset -> Sähköinen Lasku -välilehti -> Muu palveluntarjoaja.

finvoice1.png

3. Merkitse asiakastietoihin Finvoice -verkkolaskutusosoite.

FINVOICE2.png
Ovt-tunnuksen osastoon voi laittaa Finvoice-osoitteen, mikäli asiakkaalta ei ole tullut pyyntöä kohdistaa tiettyyn verkkolaskuosoitteeseen (kun asiakkaalla useampia osoitteita).

Välittäjän osoitteen voi kirjoittaa käsin mikäli vaadittua osoitetta ei löydy listalta.

4. Lähetä lasku Tulosta -painikkeesta (Finvoice-ruutu näkyy tulostus-ikkunassa aktiivisena).

5. Avaa operaattorisi lähetysohjelma (verkkopankki/operaattorin oma lähetysohjelma) ja hae lasku-aineisto Ecom-asennuskansiosta (C:\Ecom\FINVOICE). Voit lähettää aineiston myös Ecom Monipankista.

 

HUOM! Sähköisen laskun liitteitä ei voi lähettää eikä vastaanottaa finvoice-aineistossa. Maventa -palvelussa liitteiden välitys on mahdollista. Maventa -palvelun ominaisuuksista löydät lisätietoja täältä.

Luotu: Päivitetty :