Ecom Arkistopalvelu on palvelu Ecomin käyttäjille sekä rakennuspalveluiden raportointiin että tilitoimiston kanssa dokumenttien arkistointiin. Arkistopalvelun asetuksissa pääkäyttäjät pystyvät muokkaamaan yrityksen käytössä olevia palveluita, yrityksen yhteystietoja sekä Arkistopalvelun käyttäjätunnuksia.
Asetukset löytyvät päävalikon oikean reunan pudotusvalikosta.
Yrityksen yhteystiedot
Yrityksen yhteystiedot tarvitaan verottajalle lähetettäviin rakennusalan raportteihin.
Käyttäjätunnukset
Arkistopalveluun voidaan luoda useita käyttäjätunnuksia. Käyttäjä lisätään Uusi käyttäjä -napilla. Käyttäjän tiedot avataan klikkaamalla käyttäjää listasta. Uuden käyttäjätunnuksen luominen lähettää automaattisesti käyttäjän sähköpostiin aktivointilinkin, jota klikkaamalla käyttäjä pääsee aktivoimaan tunnuksen. Tunnus aktivoituu, kun käyttäjä on klikannut linkkiä ja syöttänyt uuden salasanan linkistä avautuvalla sivulla.
Käyttäjätunnus voidaan kytkeä tiettyyn toimittajaan, jolloin sillä on pääsy ko. toimittajan työntekijätietoihin. Luo tällainen tunnus aliurakoitsijalle, jolle haluat antaa pääsyn täydentämään työntekijätietoja valituille työmaille (kts. käyttöoikeudet).
Käyttöoikeudet
Pääkäyttäjillä on rajoittamaton pääsy kaikkiin ohjelmanosiin ja toimintoihin. Mikäli käyttäjä ei ole pääkäyttäjä, pitää voimassa olevat käyttöoikeudet lisätä käyttöoikeuslistasta. Valitse oikeudet tarkkaan – tilitoimistoaineistot pitävät sisällään yrityksen luottamuksellisia tietoja!
- Rakennusalan raportointi: oikeus käyttää rakennusalan raportointia, muokata työmaiden tietoja ja muodostaa raportteja verottajalle ja päätoteuttajalle.
- Tilitoimisto: tiedostot + grafiikka: käyttöoikeus kaikkiin talletettuihin tiedostoihin ja tilitoimiston tuottamaan grafiikka-/analyysidataan.
- Tilitoimisto: viestit: käyttöoikeus tilitoimiston viesteihin.
- Työmaat: rajoitettu käyttöoikeus valitun työmaan tietoihin (käytä vain aliurakoitsijoiden käyttäjätunnuksissa)