Ecom järjestää verkkokoulutuksia eli webinaareja, joihin voi osallistua helposti omalta koneelta. Katso tulevat webinaarit ja ilmoittaudu osoitteessa https://www.ecom.fi/koulutus
Henkilökohtainen osallistumislinkki
Ennen webinaarin alkua saat sähköpostiisi henkilökohtaisen linkin, jota klikkaamalla pääset osallistumaan webinaariin. Samaa linkkiä voi käyttää vain yksi osallistuja.
Mikäli klikkaat osallistumislinkkiä ennen kuin webinaari on alkamassa, näet sivulla ilmoituksen, että webinaari ei ole vielä alkanut. Voit siis huoletta testata linkkiä hyvissä ajoin.
Webinaarin aloitus & apuohjelman asennus
Avaa webinaari osallistumislinkistä hyvissä ajoin ennen alkamisaikaa. Näin ehdit rauhassa avata webinaariohjelman ja säätää esim. äänen voimakkuuden mieluisaksi. Sivun avaaminen lataa automaattisesti webinaaria varten tarvittavan ohjelman. Klikkaa tarvittaessa ohjelma auki selaimen alareunasta.
Jos olet aikaisemmin osallistunut webinaareihin ja apuohjelma on jo asennettu, selaimesi saattaa kysyä lupaa avata ohjelma. Vastaa kysymykseen "Open GoTo Opener".
Ääni
Kun ohjelma käynnistyy, valitse ensimmäisestä ikkunasta äänentoistoksi "Computer audio". Tarkista, että tietokoneesi kaiuttimet ovat päällä.
Jos webinaari ei ole vielä käynnistynyt, kuulet kaiuttimista englanninkielisen ilmoituksen "The webinar will begin shortly please remain on the line", eli webinaari alkaa hetken kuluttua.
Toiminnot webinaarin aikana
Näytön oikeassa yläreunasta löytyvästä ikkunasta löydät ääneen liittyvät säädöt sekä chatin, jolla voit lähettää kouluttajalle kysymyksiä webinaarin aikana. Huomaa, että kouluttaja saattaa vastata lähetettyihin kysymyksiin vasta koulutuksen loppupuolella.