Suosittelemme kaikille Ecomin käyttäjille ohjelmiston pitämistä ajan tasalla eli toivottavaa olisi ladata aina viimeisimmät ohjelmistopäivitykset. Näin saat aina uusimmat ohjelmaominaisuudet käyttöösi, koska Ecom Taloushallintoa päivitetään muutaman kerran vuodessa. Ecom ohjelmistojen versiopäivitykset onnistuvat helposti internet-yhteyden kautta.
Ecom Serveri-palvelun käyttäjien ei tarvitse päivitystä tehdä, vaan uusin ohjelmistoversio on heillä aina käytössään automaattisesti - päivitys tehdään meidän toimesta.
Jos Ecom on asennettu omalle koneellesi tai omalle palvelimellenne, niin päivityksen saa helposti tehtyä alla olevilla ohjeilla.
Katso myös Ecom Taloushallinnon versiot & uudet ominaisuudet
Ecom Taloushallinnon päivitys
- Sulje Ecom
- Suorita ensin varmuuskopio
- Avaa Ecomin sisäänkirjautumisikkuna, josta valitse ylhäältä Päivitys-pikapainike.
- Ohjelma kysyy vielä onko varmuuskopiointi tehty. Jos teit sen jo aiemmassa kohdassa, vastaa Kyllä.
- Seuraavaksi etene alla olevien kuvien mukaisesti.
Odota, että päivitys valmistuu, ”Ohjelmiston asennus suoritettu” -teksti tulee näkyviin ja OK-painike tulee aktiiviseksi.
- Tämän jälkeen avautuu jälleen Ecomin kirjautumisikkuna ja vasemmassa yläkulmassa näet päivitetyn versionumeron (Esim. Ecom 2020C on muuttunut 2022A:ksi). Nyt uusin ohjelmaversio on päivitetty ja tietokoneellesi avautui myös pdf-dokumentti, jossa kerrotaan ohjelmiston uusista ominaisuuksista.