Vaadittavat toimet jotka tässä ohjeessa on selostettu:
- Sähköisen laskutuksen asetukset (Laskutusoletukset)
- Asiakaskohtaiset laskutusoletukset (Asiakkaat)
- Laskuttaminen Ecomista, aineiston muodostus
1. Sähköisen laskutuksen asetukset
Pääset asetuksiin Ohjelmat -valikon kohdasta "Laskutus ja myyntireskontra - Laskutus" ja avautuvasta ikkunasta alhaalta "Sähköinen lasku".
Jos käytössäsi on Maventa, ja haluat kytkeä sen pois kokonaan myyntilaskutuksen osalta, voit valita "Ecom-Maventa" sivulta vaihtoehdon "Ei sähköistä myyntilaskua".
Siirry "Muu palveluntarjoaja" -sivulle, ja lisää Finvoice -osoitekenttiin numerot "1234" kuten kuvassa.
Muuta lisäksi Tallennuskansio osoittamaan omalla koneella olevaan polkuun, johon laskutusaineisto tallennetaan ennen siirtoa. Voit käyttää esimerkiksi sijaintia "C:\kti". Varmista että kyseinen kansio on luotu omalle koneellesi ennen kuin alat laskuttamaan laskuja.
Jos käytössäsi on Ecom Serveri -palvelu, tulee polun olla muotoa "\\client\c$\kti".
2. Asiakaskohtaiset laskutusoletukset
Myös asiakkaille, joiden laskut halutaan lähettää KTI:lle, tulee lisätä samat tiedot asiakkaan laskutusoletuksiin. Pääset sinne "Ohjelmat - Asiakkaat - Asiakkaat" -valikon kautta, tai yläpalkin Asiakkaat painikkeella. Etsi haluttu asiakas, ja avaa alalaidasta "Laskutusoletukset".
Jos haluat että nämä asetukset muutetaan massana kaikille asiakasrekisterisi asiakkaille, voit jättää meille tästä tukipyynnön ohjelman tukipyyntölomakkeella tai sähköpostitse! Kirjoita otsikoksi "Asiakasrekisterin muutokset KTI-Laskutusta varten".
3. Laskuttaminen
Voit laskuttaa laskut kuten normaalisti, ja voit tulostusikkunassa valita lähetystavan. Finvoice -valinta muodostaa aineiston KTI-Laskutusta varten, ja voit valita halutessasi edelleen käyttöön myös Maventa -laskutuksen laskukohtaisesti. Poistamalla molemmat valinnat, voit esikatselun kautta myös tulostaa laskun itse, lähettää sen sähköpostitse tai tallentaa laskun pdf-tiedostona.