Työmaan tarkastuspöytäkirjat Ecom Webissä

Ecom Webillä on mahdollista täyttää työmaan tarkastuspöytäkirjoja sähköisesti. Täyttämisen jälkeen pöytäkirjan voi tallentaa PDF-muodossa omalle koneelle tai arkistoida Ecom Tiedostopilveen. Ecom Tiedostopilveen arkistoitu pöytäkirja kytketään automaattisesti valitulle lähetteelle/projektin ja asiakkaan dokumentteihin. Pöytäkirja on siis helppo hakea myös myöhemmin Ecom Taloushallinnosta esim. asiakkaan tai projektin Dokumentit-välilehdeltä.

Tarkastuspöytäkirjan täyttö aloitetaan klikkaamalla Ecom Webin etusivun Tarkastuspöytäkirjat-laatikkoa. Tarkastuspöytäkirjan pääsee tekemään myös päävalikon Lisää-valikosta kohdasta Tarkastuspöytäkirjat tai suoraan lähetteeltä.

mceclip1.png    mceclip0.png

 

Aloitussivulla löydät kaikki valittavissa olevat pöytäkirjamallit. Näytä malli -linkistä voit avata esikatselukuvan pöytäkirjasta. Pöytäkirjan täyttö aloitetaan Aloita-painikkeella.

mceclip2.png

 

Lähetteeltä tarkastuspöytäkirjan täyttö aloitetaan Luo tarkastuspöytäkirja-painikkeesta valitsemalla haluttu pöytäkirja.

mceclip3.png

 

 

Tarkastuksen kohde

Tarkastus aloitetaan valitsemalla tarkastuksen kohde. Kohde voi olla joko lähete tai projekti, tai pelkkä asiakas. Mikäli käytössä on Ecom Tiedostopilvi, valmis pöytäkirja tallennetaan valitun kohteen ja asiakkaan dokumentteihin.

mceclip0.png

Pöytäkirjalomake muistaa täytetyt arvot, jotta pöytäkirjan täyttämistä ei tarvitse aloittaa alusta verkkoyhteyden katkeamisen tai akun loppumisen jälkeen. Kun aloitat uuden kohteen tarkastuksen, tyhjennä vanhat arvot Tyhjennä lomakkeen kentät -painikkeella.

 

Lomakkeen täyttäminen

Ecom Webi täydentää automaattisesti työnumeron ja asiakkaan tiedot lomakkeelle. Kaikkia tietoja voi muokata ja täydentää, mikäli esitäytetyt tiedot eivät ole riittävät.

Perustietojen täyttämisen jälkeen tehdään varsinainen tarkastus. Lomakkeet on tehty selkeiksi ja helposti täytettäviksi.

Mikäli pöytäkirjaan halutaan allekirjoitukset, pöytäkirjaan voi automaattisesti lisätä allekirjoitusalue valitsemalla lomakkeen viimeinen kohta ”Lisää pöytäkirjaan allekirjoitusalue”

 

Pöytäkirjan tulostaminen / tallentaminen

Kun tarkastus on tehty valmiiksi, varsinainen pöytäkirja muodostetaan PDF-tiedostoksi. Tiedoston voi tulostaa tai tallentaa omalle koneelle tai arkistoida Ecom Tiedostopilveen kyseisen lähetteen, projektin ja asiakkaan dokumentteihin. Ecom Tiedostopilvessä pöytäkirja on varmassa tallessa ja löytyy myös Ecom Taloushallinnon kautta.

 

Pöytäkirja helposti uudelleen avattavissa Tiedostopilvestä

Ecom Tiedostopilvi kannattaa olla käytössä, koska pääset tarkastelemaan valmiita pöytäkirjoja mobiilisti Webistä sekä varsinaisesta Ecom Taloushallinto-ohjelmasta. Tarkastuspöytäkirja on siis jatkossa avattavissa kahdesta paikasta:

  1. Ecom Webistä Lisää-valikon alta Tiedostot-kohdasta (tulee tiedosto-listalle näkyviin, kuten ao.kuvassa) tai Lähetteen kautta Tiedostot-välilehdeltä
  2. Ecom Taloushallinnosta asiakkaan, projektin tai lähetteen alta – riippuen mihin linkitys Webissä tehtiin.

 

Sähköinfon tarkastuspöytäkirjojen käyttö

Sähköinfon lomakkeiden käyttö vaatii tunnukset Sähköinfon Severi-palveluun. Sähköinfo vastaa tunnuksiin ja hinnoitteluun liittyviin kysymyksiin. 

Kun Sähköinfon Severi-palvelu on otettu käyttöön, voi lomakkeita luoda Ecom Webin kautta. Webistä siirtyy Sähköinfon Severi palveluun lähetteen perustiedot. Valmis lomake tulee tallentaa tietokoneelle ja siirtää sitten esimerkiksi Ecom Tiedostopilveen, jolloin lomake on katseltavissa Ecomin ja Webin käyttöpaikasta riippumatta.

Luotu: Päivitetty :
Palvelun toteuttaa Zendesk